sobota, 17 lutego 2018

Estée Lauder Double wear Stay-in-place makeup 1W2 Sand - kultowy podkład w codziennym użytkowaniu


Hej! Dziś będzie o podkładzie, na którego temat jest tyle postów ile kropli wody w morzu, jednak czuję potrzebę naskrobania też czegoś od siebie.
Czemu w tytule nazwalam go kultowym? Oglądając lub czytając recenzje różnych fluidów, na pewno zauważyliście że prawie za każdym razem są one porównywane do  podstawowej wersji Double Weara Stay-in-place. Jeszcze gwoli przypomnienia krótki opis ze strony Estée:

Podkład do makijażu, który utrzymuje się na skórze do 24 godzin. Podkład zapewnia nieskazitelny wygląd przez cały dzień. Ten bezproblemowy, długotrwały podkład do twarzy zachowuje świeżość i wygląda naturalnie pomimo upału, wilgoci i wzmożonej aktywności. Podkład nie zmienia koloru, nie rozmazuje się i nie brudzi ubrań. Jest lekki i pozwala skórze czuć się komfortowo. Teraz nieskazitelny wygląd, który widzisz rano w lustrze, towarzyszy Ci przez cały dzień. Beztłuszczowy. Bezzapachowy. Krycie średnie. Podkład nakładany warstwowo potęguje efekt. Zawiera Filtr SPF 10.



 Podkład w perfumeriach stacjonarnych kosztuje w granicach 180 zł. Ja razem z pompką firmy Clinique kupiłam go w Sephorze za ok 50 zł z bonem i zniżkami, ale będę pod uwagę brać jego regularną cenę. Pierwszy minus to oczywiście brak pompki, temat poruszany już milion razy, również przy podkładzie Revlona. Ta druga firma jednak już zmieniła opakowania, a Estée Lauder, zamiast sprzedawać opakowania z pompką... wprowadziło takową do sprzedaży za 25 zł. Klienci i tak po zakupie Double Weara, biegli do MAC'a "na przeciwko" po pompkę, więc teraz po prostu do dodatkowe 25 zł będą dorzucać też do kieszeni Estée. Ja posiadam pompkę z Clinique jak już pisałam i pasuje, radzę też posprawdzać pompki ze swoich podkładów - a nuż będzie pasować.



Do wyboru mamy aż 37 odcieni, a pomijając ekstremalnie ciemne, dla Polek pozostaje plus minus 22. Kiedyś dostałam próbkę Fresco który był za ciemny, później w Sephorze dostałam kilka razy próbkę ocienia Sand, który jest bardzo uniwersalnym kolorem. Nie jest zbyt ciemny, za to ma silny, mocno dziś pożądany żółty pigment, który przypasuje prawie każdemu. U mnie wygląda w porządku, zastanawiałam się jednak nad czymś bardziej neutralnym (Z literką N w nazwie, zamiast W) jednak Panie w Sephorach nie były zbyt pomocne - miało to też związek z zaopatrzeniem, mianowicie Sephory widocznie cierpią na deficyt testera z odcieniem Sand, którego to chciałam porównać do innego odcienia. W jednej dowiedziałam się, że odcienie Stay-in-place są odpowiednikami serii Water fresh nude, w innej dowiedziałam się że odcień Sand z jednej serii nie będzie odpowiadał temu z drugiej serii i nie ma co porównywać. W końcu zmęczona chodzeniem, wzięłam Sand i muszę przyznać że się nie zawiodłam - mieszam go z innymi podkładami i z każdym wygląda dobrze, solo też wygląda pięknie, zwłaszcza w pełnym makijażu (puder + korektor + bronzer + róż + rozświetlacz), bo nałożony solo jednak nieco się wyróżnia.


Aplikacja tego podkładu to czysta przyjemność. Nie chcę już robić osobnego wątku dot zapachu, więc od razu napiszę, że zapach jest bardzo przyjemny. Podkład nakładam zwilżoną i odsączoną gąbką, z reguły są to około dwie pompki, bo gąbka też mimo wszystko niestety trochę spija. (Na zdjęciu jest jedna, wybaczcie za jakość, ale mistrzem selfie to ja nie jestem :P) Podkład szybko zastyga i czuć go przez chwilę na twarzy, ale absolutnie mi to nie przeszkadza. To, co podoba mi się najbardziej, to fakt, że na mojej mieszanej skórze mogę użyć nawet treściwego kremu, jakim jest Steamcream pod makijaż i wygląda on w porządku - wykończenie Double Weara jest bardzo naturalne, w kierunku do matowego. Jedynie lekko pudruję twarz sypkim pudrem, bez konieczności bakingu i wszystko trzyma się ładnie cały dzień. 
Jeśli chodzi o poziom krycią - jest średnie. Mnie ono bardzo odpowiada, bo wszystko co ma być zakryte, jest zakryte, a efekt nie jest sztuczny. Podkładu używam ostatnio na co dzień i absolutnie nie zauważyłam, żeby był ciężki lub komedogenny. Po przeczytaniu miliona recenzji o ciężkości Double weara mogłam się spodziewać innego efektu, ale już samo używanie próbek temu przeczyło. Double wear to długotrwały podkład o średnim kryciu, ładnym zapachu, z filtrem SPF10 i wieloma odcieniami, ale na pewno nie zapycha porów. Jeśli dla kogoś jest za ciężki, Estée Lauder ma całą masę lżejszych podkładów, niekoniecznie trzeba brnąć uparcie w ten jeden. 
Wracając do samej konsystencji - jest lejąca, co widać na zdjęciu u góry, rzuca się to w oczy zwłaszcza jeśli porównamy podkład do innych - nawet do lekkich, nawilżających o słabym kryciu. 
Podkład zawiódł mnie tylko w jednej sytuacji - nałożony na bazę Benefit porefessional, o czym prawdopodobnie i tak wspominałam opisując ową bazę. W każdym innym wypadku, aplikując Double weara jestem pewna, że wytrzyma cały dzień, a moja cera z nim będzie wyglądać dobrze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

}